


Projekt Krokus je namenjen ohranjanju spomina na 1, 5 milijona judovskih otrok, umrlih v holokavstu, in na tisoče drugih otrok, žrtev nacističnih grozodejstev.
Nastal je na Irskem na pobudo združenja HETI. Iz leta v leto je vključenih vedno več mladih iz vedno več različnih držav. Združenje mladim od desetega leta dalje podarja čebulice rumenih krokusov, da jih posadijo in ohranjajo spomin.
Rumeni cvetovi krokusa ali žafrana spominjajo na Davidovo zvezdo, ki so jo bili Judje prisiljeni nositi v času nacizma. Hkrati pa rastlina cveti proti koncu januarja, v času mednarodnega dneva spomina na žrtve holokavsta, ki je 27. januarja.
Cilj in želja je, da bi v bližnji prihodnosti cvetelo več kot 1, 5 milijona žafranov.
Naša šola se je vključila v projekt novembra 2020. Sodelujejo 4. letniki gimnazijskega programa in 2. letniki računalniškega tehnika. Na ta način se spominjamo žrtev holokavsta in si prizadevamo, da se to ne ponovi nikoli več.
Katarina Zupan in Tanja Stergar
Šolsko leto 2024/2025
Sajenje krokusov in spremljanje njihove rasti
Predstavitev o slovenskih pravičnih med narodi in o tlakovcih spomina (spotikavcih)

Med slovenskimi pravičnimi med narodi je tudi Andrej Tumpej, salezijanski duhovnik v Beogradu, ki je med okupacijo pridobil ponarejene osebne izkaznice s slovenskimi imeni za Antonio Kalef in njeni hčerki Lidijo in Rahelo Kalef, kar je omogočilo, da so preživele nemško preganjanje. Zgodba družine Kalef je predstavljena v videu, ki je dostopen na tej povezavi: https://www.centropa.org/en/centropa-cinema/matilda-kalef-three-promises.
Zgodba o judovskih dekletih, za katera se je zavzel Uroš Žun in preprečil, da bi jih jugoslovanske oblasti poslale nazaj v nacistično Nemčijo, pa je del zgodbe o otrocih z Lesnega Brda, ki so jo dijaki predstavili v grafični pripovedi v prejšnjem šolskem letu.
Ob mednarodnem dnevu spomina na žrtve holokavsta, ki ga obeležujemo 27. januarja, so se dijaki 2. t v okviru pouka zgodovine udeležili pričevanja gospoda Dušana Stefančiča, ki je z nami delil svojo osebno izkušnjo, ko je kot najstnik preživel šest nemških koncentracijskih taborišč (kot dijak 2. letnika gimnazije je bil januarja 1944 aretiran in poslan v koncentracijsko taborišče Dachau). Svoje pričevanje je zaključil z mislijo o pomenu medsebojnega spoštovanja med ljudmi, saj predstavlja temelj za ohranjanje dostojanstva vsakega človeka.
Razgovor z gospodom Stefančičem je organiziral Muzej novejše in sodobne zgodovine v Ljubljani, dijaki so razgovoru prisostvovali na daljavo.
Katarina Zupan
Šolsko leto 2023/2024
26. januarja 2024, dan pred dnevom spomina na žrtve holokavsta, je na Občini Domžale potekal pogovor z gostom Matjažem Špatom, predsednikom Taboriščnega odbora Ravensbrück in članom Stalne delegacije Republike Slovenije v Mednarodni zvezi za spomin na holokavst. Pogovora, ki je bil namenjen ozaveščanju o pomenu miroljubnosti, sprejemanja različnosti ter zavračanja nestrpnosti, se je udeležilo tudi sedem dijakov in dijakinj Srednje šole Domžale.
Vir fotografij: https://www.domzale.si/objava/876601
Šolsko leto 2022/2023
Šolsko leto 2021/2022
Rebecca Svetina, 24. 3. 2022: My flowers bloomed yesterday 🥰
Zgodba o deklici, ki je preživela holokavst
Izdelek je delo dijakov 2. T pri pouku zgodovine v okviru projekta Krokus in temelji na zgodbi Irene Fogel Weiss, objavljeni na: https://www.youtube.com/watch?v=ayN-IhDYBBQ
Mentorica: Katarina Zupan
Pri projektu je sodelovala tudi profesorica angleščine Petra Krhlanko v okviru tematske ure.
Šolsko leto 2020/2021
